Washington Post

From The #Pizzagate Wiki
Jump to: navigation, search

Background

Generally Accepted Facts from Wikipedia

The Washington Post is an American daily newspaper. It is the most widely circulated newspaper published in Washington, D.C., and was founded on December 6, 1877, making it the area's oldest extant newspaper.

Located in the capital city of the United States, the newspaper has a particular emphasis on national politics. Daily editions are printed for the District of Columbia, Maryland, and Virginia. The newspaper is published as a broadsheet, with photographs printed both in color and in black and white.

The newspaper has won 47 Pulitzer Prizes. This includes six separate Pulitzers awarded in 2008, the second-highest number ever awarded to a single newspaper in one year, second only to The New York Times' seven awards in 2002. Post journalists have also received 18 Nieman Fellowships and 368 White House News Photographers Association awards. In the early 1970s, in the best-known episode in newspaper's history, reporters Bob Woodward and Carl Bernstein led the American press' investigation into what became known as the Watergate scandal; reporting in the newspaper greatly contributed to the resignation of President Richard Nixon. In years since, its investigations have led to increased review of the Walter Reed Army Medical Center.

In 2013, its longtime owners, the Graham family, sold the newspaper to Jeff Bezos for $250 million in cash. The newspaper is owned by Nash Holdings LLC, a holding company Bezos created for the acquisition.

Additional Relevant Facts

2015 Effort to Disprove All Articles on Sex Trafficking

The Washington Post made a concerted effort in 2015 to disprove all articles which may induce concern regarding the growing sex trafficking industry in the United States.[1] In total, the Washington Post attempted to disprove five articles regarding sex trafficking, with some of the articles focused on disproving statistics on child sex trafficking.

Biased Washington Post Articles on the Pizzagate Investigation

The Washington Post has written several biased articles on the Pizzagate investigation. The reason for that bias can be seen below by whom they are connected to.

The first Pizzagate article by the Washington Post was biased simply by attempting to artificially claim the full scope of the investigation was whether restaurant, Comet Ping Pong, had a child sex dungeon on its premises.[2] The Post also knowingly made false claims in the article such as this one: "This part is false: pictures purporting to show that symbols, such as butterflies and spirals, in signs at Comet and other shops were statements about pedophilia" This is a reference to the symbols that, according to a 2007 FBI bulletin, the FBI recognizes as being in use by pedophiles.[3] Those symbols appear in materials by Comet Ping Pong and nearby establishments, as well as in materials by Comet Ping Pong musicians. For more on those symbols in the uses described, see Besta Pizza, Terasol Bistro and Amanda Kleinman.

The second Washington Post article on Pizzagate, regarding Ben Swann's investigate report from January 18th, 2017,[4] cherrypicks facts that Swann brings up in an attempt to discredit him. The Post article even admits to refusing to discuss certain facts in Swann's report, such as the Podesta's close friendship with admitted pedophile, Dennis Hastert, or that Tony Podesta collects art of nude teenagers by Katy Grannan.[5]

The Washington Post also wrote a biased article on the circumstances surrounding the death of human trafficking investigator, Monica Petersen.[6] For more information on the bias within the Washington Post article, visit the Monica Petersen page.

Relationship to #Pizzagate

Connection to the Podesta Group and Tony Podesta

OpenSecrets.org follows the continuing problem of "revolving doors" as a potential source of corruption and political bias:[7]

Although the influence powerhouses that line Washington's K Street are just a few miles from the U.S. Capitol building, the most direct path between the two doesn't necessarily involve public transportation. Instead, it's through a door—a revolving door that shuffles former federal employees into jobs as lobbyists, consultants and strategists just as the door pulls former hired guns into government careers. While officials in the executive branch, Congress and senior congressional staffers spin in and out of the private and public sectors, so too does privilege, power, access and, of course, money.

In this case, the "revolving door" seems to lead to biased newspaper coverage to serve the purposes of a lobbying firm.

Podesta Group hires

The Podesta Group hired veteran journalist Terry Neal from the Washington Post, immediately making him a Principal, to help cement the relationship between the lobbying group and the newspaper:[8]

Terry Neal, former national political reporter for The Washington Post and a longtime communications consultant and media relations strategist, has moved to Washington, D.C.-based public affairs giant Podesta Group, where he will serve as a principal in the firm's PR practice.

Additionally:[9]

At Podesta Group, Neal will lead the PA firm’s crisis communications and media relations practices.

Podesta Group PR Managing Principal David Marin referred to Neal as “a battle-tested communicator with the right acumen and experience to help us continue to advance and diversify our strategic communications offering.”

[Additional Citation]

Washington Post hires

Additionally, according to OpenSecrets.org, some individuals were hired by the Washington Post while they were employed by the Podesta Group, including Tony Podesta himself. Podesta, the Chairman of the Podesta Group, worked for the Washington Post during 2008 while still working for the Podesta Group.[10]

The two other current Podesta Group employees who worked concurrently for both organizations in the late 2000's were Elizabeth Morra, a Podesta Group principal, who worked for both during 2008[11] and James Claudia, a Podesta Group lobbyist, who worked for both during 2007 and 2008.[12]

Connection to Central Intelligence Agency

In an article from December 2016, the blog, ZeroHedge, quoting various articles from the Nation, the Institute for Public Accuracy and, ironically, the Washington Post itself, established the Washington Post's long history of connections and collaboration with the Central Intelligence Agency.[13]

  • 19Dec2013 [14] - Amazon, The Washington Post and That $600 MIllion CIA Contract - It has been a tough few weeks for The Washington Post.
- "... rough couple days for The Washington Post. Word emerged that hackers invaded its internal system—for a few days, no less—all of its staffers had to change their passwords...related to news that Amazon, under the Post’s new owner, Jeff Bezos, recently secured a $600 million contract from the CIA... That’s at least twice what Bezos paid for the Post this year. Bezos recently disclosed that the company’s Web-services business is building a private cloud for the CIA to use for its data needs...at a minimum, the Post needs to disclose its CIA link whenever it reports on the agency..."

Connection to Bob Menendez

After the Daily Caller reported on allegations against Bob Menendez by Dominican Republic prostitutes, the Washington Post attempted to disprove the allegations by seeking out the prostitutes. The Post claimed they did find one of the prostitutes, whom said she did not know Menendez and was not a prostitute. However, that was because the woman had the same common name and was not a prostitute, much less one of the prostitutes who made the original allegations.[15]

Connection to Saudi Arabia

From The Intercept:[16]

The contract [between the Kingdom of Saudi Arabia and lobbying firm, BGR Government Affairs] provides BGR with $500,000 annually to assist with U.S. media outreach for the Center for Studies and Media Affairs at the Saudi Royal Court, a government entity. The retainer includes the services of Jeffrey Birnbaum, a former Washington Post reporter who once covered the lobbying industry and now works as a lobbyist, as well as Ed Rogers, a former Reagan administration official who now lobbies and writes a column for the Post called “PostPartisan.”

See Also